Avon
większe kawałki

Wszystkie sekundy Weroniki Rosati

Ponieważ panna Rosati robi karierę w Hollywood i wszystkich nas o tym bezustannie informuje, porwaliśmy się na stworzenie pewnej statystyki. Otóż podsumowaliśmy czas, jaki spędziła ona na ekranie „wielkich” amerykańskich (i nie tylko) produkcji. Przyznajemy się bezpośrednią inspiracją była tak premiera DVD „Kuli w łeb”, „Twardzieli”  jak film z Agatą Buzek „Koliber”, w którym córka byłego premiera bez hałasu, trochę sobie pograła. Odliczanie czas zacząć:

INLAND EMPIRE 2006

Nie uwzględniona na liście płac.

DOM (HOUSE) 2008

Kręcony pod Łodzią horror chrześcijański (tak zazwyczaj określa się powieści Teda Dekkera, a na podstawie jednej z nich powstał „Dom”), którego akcja toczy się w Alabamie. Rosati poznała na planie Michaela Madsena, o którym dużo swego czasu opowiadała. I chyba więcej czasu poświęciła na gadanie o nim niż na granie. Weroniczka pojawia się tu na 17 sekund. W prologu trochę krzyczy i ginie (nie po chrześcijańsku). Potem zaczyna się właściwy film. Bez Rosati.

SPISEK (LARGO WINCH II) 2011

Bliźniak „Domu”. W sensie Rosati zagrała tu podobną rolę a nie, że to podobne filmy. W tej wysokobudżetowej ekranizacji popularnego francuskiego komiksu Rosati gra rosyjską dziennikarkę. Dużo gestykuluje i krzyczy na tylnim siedzeniu samochodu. Cięcie. Pościg w którym bierze udział Rosati (około 20 sekund) otwiera „Spisek”. Potem zaczyna się właściwy film. Bez Rosati. Co ciekawe Rosati pojawiła się na plakacie reklamującym film, ale tylko w Polsce. Ma także, czym chwaliła się w TVN-ie w komórce numer do Sharon Stone. Obie zagrały w tym filmie. Pech, że nie dane im było wystąpić we wspólnej scenie.

W CIEMNOŚCI (IN DARKNESS) 2011

Młoda matka z dzieckiem. Scena nocna, Rosati nie widać.

KULA W ŁEB (BULLET TO THE HEAD) 2012

Pani Rosati pojawia się tu pod prysznicem. Pokazuje kawałek piersi i brzucha. Sylvester S. udaje, że ją zabija. Potem Weronika składa zeznania na policji. Widać kluczowe, bo zostaje objęta programem ochrony świadków i znika. Całość wystąpienia około 23 sekundy. Nocna scena w nominowanym do Oscara „W ciemności” Agnieszki Holland sprawiła, że akcje Rosati w Hollywood skoczyły w górę. Jej nazwisko pojawia się w czołówce. I to przed Jasonem Momoą (główny zły). Po zniknięciu Weroniki zaczyna się właściwy film.

TWARDZIELE (STAND UP GUYS) 2012

Al Pacino, Christopher Walken, Alan Arkin i nasza Weronika! Tak jest! Al Pacino wciela się tu w postać podstarzałego kryminalisty, który właśnie wyszedł na warunkowe. A co robi facet, który wyszedł z więzienia? Ano najpierw spotyka się ze swoim najlepszym kumplem a potem razem idą do burdelu. Weronika gra tam pracownicę, która zgodnie z zapewnieniami właścicielki przybytku (ale i Andrzeja Żuławskiego) jest bardzo słodka. Niestety ani Pacino, ani Walken o tym się nie przekonają. Weronika siedzi sobie wygodnie w fotelu, kiedy ci wychodzą. A przepraszam, gdy stoją w drzwiach wybiega, żeby im pomachać. Czyli prawie zagrała z Pacino! Całość występu – 14 sekund. Potem zaczyna się właściwy film. Bez Rosati.

THE ICEMAN 2013

Świetna biografia jednego z najbardziej okrutnych a przy tym enigmatycznych płatnych zabójców w historii tego fachu. Rysiek Kukliński miał talent do zabijania, oj miał. W naszą dumę narodową wciela się błyskotliwie Michael Shannon, dzielnie sekundują mu Winona Ryder jako żona, James Franco, Ray Liotta oraz kapitalny Robert Davi. Między nimi przechadza się nasza aktorska duma narodowa – Weronika. Jej występ… Trudno zauważyć, bo nieźle ją ucharakteryzowano. W każdym razie do CV panna Rosati może dopisać sobie – kolacja z Ryder, Shannonem i paroma innymi. Wygłasza nawet kwestię! Czas pojawienia się… 22 sekundy.Potem znika bez śladu –  jak ciało Jimmy’ego Hoffy, jednej z domniemanych ofiar Ryśka.

LAST VEGAS 2013

W tej dość nieświeżej komedii Weronika gra „gorącą kelnerkę”, któa obsługuje czterech podstarzałych gwiazdorów. Szybki numerek, 47 sekund i po zabawie… Wyjdzie na to że jestem złośliwy, bo pojawić się w jednej scenie z takimi legendami jak de Niro, Freeman czy Douglas nie każdy potrafi. Owszem nie każdy.  W tym filmie raptem jakieś 70 statystek przewijających się przez plan. Ale z nich wszystkich tylko Rosati jest wymieniona z imienia i nazwiska na liście płac.

BATTLE OF THE YEAR 2013

Największe osiągnięcie Weroniki w amerykańskim kinie. W tym tanecznym filmie gra dziewczynę jednego z B-boyów i pojawia się na ekranie przez jakieś 3 minuty! Więcej – jej sylwetka wylądowała nawet na plakacie promującym dzieło. Pech chciał, że w wyniku spisku o którym pisać nam nie wolno (nikomu zresztą, nie jesteśmy jedyni), „Battle… okazało się jedną z najwiekszych klap finansowych ubiegłego roku i… najniżej ocenianym filmem przez krytyków. Zresztą sądząc po przychodach „Battle…” krytycy to najprawdopodobniej jedyni ludzie jacy ten film obejrzeli (poza rodzicami Rosati).

FIVE O’CLOCK COMES EARLY 2015

…odliczamy…

Seriale celowo pomijamy.

Kategorie
większe kawałki
Robert Ziębiński

Dziennikarz, pisarz. Studiował dziennikarstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim. Przez ostatnie osiemnaście lat pracował i publikował w takich tytułach jak „Tygodnik Powszechny”, "Gazeta wyborcza", "Rzeczpospolita", „Przekrój”, „Newsweek”, „Nowa Fantastyka”. Wydał powieść „Dżentelmen” (2010), krytyczne„13 po 13” (wspólnie z Lechem Kurpiewskim, 2012), pierwszą polską książkę o Stephenie Kingu „Sprzedawca strachu” (2014) "Londyn. Przewodnik Popkulturowy" (2015) i "Wspaniałe życie" (2016) (WAB). Drukował opowiadania m.in. w "Nowej Fantastyce", w antologiach „17 Szram” (2013), „City 2” (2011).

Dodaj komentarz