Muzyka

Sugaring Season

Sugaring Season, Beth Orton, Anti/Sonic

Sześć lat milczenia. Takich rzeczy kobieta nigdy nie powinna robić mężczyźnie. A już na pewno nie zakochanemu mężczyźnie. Nawet jeśli nie wie, że ów się w niej kocha. Takie zachowanie jest po prostu nieludzkie. Ale do rzeczy. Beth Orton uwielbiam odkąd usłyszałem płytę „Trailer Park”, a było to jakieś piętnaście lat temu. Wtedy o jej muzyce pisano „folktronica”, a krytycy chwalili artystkę za umiejętne połączenie folku i elektroniki. Lata płynęły, prąd drożał,  a Beth Orton coraz częściej zapominała o elektronicznych wkrętach skłaniając się ku czystemu folkowi.

„Sugaring Season” jej najnowszy album, jest absolutnym dowodem na to, ze czasy „folktroniki” artystka ma już definitywnie za sobą.  W wywiadach o płycie mówi, że jest to jej „krążek odrodzenia”, bowiem przez ostatnie lata czuła się pogubiona i nie potrafiła odnaleźć azymutu w życiu jak i karierze. Nie wiem co się wydarzyło w jej życiu, ale muzyczny azymut odnalazła perfekcyjnie. Oczywiście „Sugaring Season” to wciąż uduchowione ballady jakie Orton gra od zawsze, ale te dziesięć piosenek jakie wylądowały na płycie mają w sobie moc i magię. Proste aranżacje, dużo smyczków, akustyczne gitary i anielski głos Orton łączą się tu w jedną niezwykłą całość. Nie wierzycie? To posłuchajcie takiego „Call Me the Breeze” czy „State of Grace”. Nie wiem jak ona to robi, ale ja wybaczam milczenie i dzięki tej płycie gotowy jestem czekać na kolejną następne sześć lat.

 

Kategorie
Muzyka
Robert Ziębiński

Dziennikarz, pisarz. Studiował dziennikarstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim. Przez ostatnie osiemnaście lat pracował i publikował w takich tytułach jak „Tygodnik Powszechny”, „Gazeta wyborcza”, „Rzeczpospolita”, „Przekrój”, „Newsweek”, „Nowa Fantastyka”. Wydał powieść „Dżentelmen” (2010), krytyczne„13 po 13” (wspólnie z Lechem Kurpiewskim, 2012), pierwszą polską książkę o Stephenie Kingu „Sprzedawca strachu” (2014) „Londyn. Przewodnik Popkulturowy” (2015) i „Wspaniałe życie” (2016) (WAB). Drukował opowiadania m.in. w „Nowej Fantastyce”, w antologiach „17 Szram” (2013), „City 2” (2011).

Dodaj komentarz