Muzyka

Glow

Glow, Jackson & His Computer Band, Warp/Sonic

 

Wyobraźcie sobie coś co raz jak brzmi muzyka z pokręconego psychodelicznego horroru by za chwilę przypominać zmysłową ścieżkę dźwiękową ze starego erotyka? Niemożliwe? A jednak francuskiemu muzykowi Jacksonowi Fourgeaud ta sztuka się udała. Jego „Glow” to album, który niczym dyskotekowa kula mieni się kolorami i klimatami.  

 

 

Chcecie mechanicznego mocnego house’u? Posłuchajcie „Pump”. Erotyki? Wystarczy wsłuchać się „Memory”. Poczuć zimny dreszcz i ukucie strachu… „Blow” wam go dostarczy… Tak – dziwaczna to płyta i niesamowita. Niby swoimi korzeniami mocno znużona w muzyce house, ale to tylko uogólnienie. Jackson przetwarza tu muzykę elektroniczną według swojego widzimisię i wychodzi mu z tego twór dziwaczny, chwilami irytujący, ale mimo to nie sposób się od niego uwolnić… Takie „Vista” mogę słuchać zapętlone w nieskończoność…

Bardzo zacne i przyjemne zaskoczenie. Ty bardziej, że jakoś po francuskiej scenie house’owej od dawna niczego ciekawego już się nie spodziewałem (i w wyniku takowego zaprogramowania zupełnie przestałem słuchać ich muzyki). A tu proszę płyta fajna płyta. I do słuchania w dzień i nocą… I jeszcze idealnie nadaje się do wkurzania namolnych sąsiadów.

Kategorie
Muzyka
Robert Ziębiński

Dziennikarz, pisarz. Studiował dziennikarstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim. Przez ostatnie osiemnaście lat pracował i publikował w takich tytułach jak „Tygodnik Powszechny”, "Gazeta wyborcza", "Rzeczpospolita", „Przekrój”, „Newsweek”, „Nowa Fantastyka”. Wydał powieść „Dżentelmen” (2010), krytyczne„13 po 13” (wspólnie z Lechem Kurpiewskim, 2012), pierwszą polską książkę o Stephenie Kingu „Sprzedawca strachu” (2014) "Londyn. Przewodnik Popkulturowy" (2015) i "Wspaniałe życie" (2016) (WAB). Drukował opowiadania m.in. w "Nowej Fantastyce", w antologiach „17 Szram” (2013), „City 2” (2011).

Dodaj komentarz