Muzyka

Afterglow

Afterglow, Black Country Communion, Mystic Production

Dużo się mówi o tym, że trzeci album Black Country Communion brzmi bardziej jak solowe dzieło Glenna Hughesa niż jak poprzednie dokonania zespołu (w skład którego wchodzą takie persony jak Joe Bonamassa, Jason Bonham czyDerek Sherinian). I coś w tym na pewno jest, zresztą Hughes faktycznie skomponował większość materiału z myślą o kolejnej płycie opatrzonej jego nazwiskiem. Ale nie martwcie się: najważniejsze przecież, że „Afterglow” brzmi jak naprawdę świetna solowa płyta Hughesa!

Od samego początku, czyli od opartego na „potarganym” rytmie utworu „Big Train”, album rozsadza niesamowita energia, a kiedy zdarzają się momenty delikatniejsze, np. w takim „The Circle”, to też nie ma mowy o żadnej monotonii; tu każdy dźwięk wydaje się być na właściwym miejscu, a każdy kolejny utwór przenosi nas w nowe, fascynujące miejsca. Zresztą wspomniany „The Circle” – najdłuższy na płycie, trwający ponad 7 minut – to jak dla mnie jedno z najwspanialszych osiągnięć Black Country Communion: zróżnicowane, pełne niesamowitej pasji, rewelacyjnie zaśpiewane przez Hughesa. Jeśli zespół chciałby wystawić swojego zawodnika do walki ze słynnym purplowskim „Child In Time”, bez wątpienia byłby to właśnie ten kawałek. Ale przecież absolutnie cudownie wypada również duet wokalny Hughesa i Joe’ego Bonamassy w żywiołowym „Cry Freedom” czy jakby zeppelinowska aura numeru tytułowego albo mocne gitarowe ciosy finałowego „Crawl”. Bo to po prostu znakomicie przemyślana, spójna i przede wszystkim autentycznie natchniona płyta. Miejmy nadzieję, że nie ostatnia, jaką od tego zespołu otrzymujemy, czym trochę straszy w wywiadach Hughes.

 

Kategorie
Muzyka
Bartek Paszylk

Bartłomiej Paszylk jest autorem przekrojowej książki na temat kina grozy pt. „Leksykon filmowego horroru”, a także anglojęzycznej pozycji dotyczącej horrorów kultowych pt. „The Pleasure and Pain of Cult Horror Films”. Zajmował się również redagowaniem takich antologii grozy, jak: „City 1″, „City 2″ oraz „Najlepsze horrory A.D. 2012″.

Jego artykuły, recenzje i wywiady publikowano w popularnych czasopismach oraz portalach internetowych zarówno w Polsce, jak i zagranicą. Obecnie pełni funkcję redaktora magazynu Grabarz Polski i pisze teksty oraz recenzje dla Dzikiej Bandy, Nowej Fantastyki i Drivera.

Dodaj komentarz